PowerVR Series7XT -ohjainten avulla Applen ensi vuoden iPhoneen voidaan odottaa uutta isoa hyppäystä graafisessa suorituskyvyssä, sillä Imaginationin mukaan uudet ohjaimet ovat suunnilleen 60 prosenttia suorituskykyisempiä kuin tämän vuoden alussa julkistetut Series6XT-verrokit. Imaginationin mukaan vertailu on tehty clock-for-clock- ja cluster-for-cluster-periaatteella, eli parannus ei johdu ytimien määrän tai kellotaajuuden kasvattamisesta.
7XT-mallistoon kuuluu yhteensä viisi ohjainta, joista kaikkein suorituskykyisimmästä mallista (PowerVR GT7900) löytyy yhteensä 16 varjostusklusteria ja 512 ALU-ydintä. Toiseksi suorituskykyisimmässä mallissa (PowerVR GT7800) on kahdeksan varjostusklusteria ja 256 ALU-ydintä. Ohjaimet tukevat Android 5.0 Lollipopin yhteydessä esiteltyä AEP-laajennosta (Android Extension Pack, tesselointi) OpenGL 3.1:een ja virtualisointia.
Uudet 7XT-ohjaimet eivät kuitenkaan näyttäisi sisältävän säteenjäljitystä, kuten keväällä esitelty PowerVR GR6500. Ehkä Imagination esittelee sitä tukevan 7-sarjalaisen myöhemmin.
Kommentit (4)
Taitaa noi iOS laitteet nykyiselläänkin olevan jo todella tehokkaita ja siitä on juuri tällä hetkellä ottamassa selvää frostbite, että kuinka tehokkaita.
http://www.frostbite.com/connect/#frost...efield-4-on-ios
Kyseinen pelifirma tekee tällä hetkellä tekniikka demoa Applen uutta METAL grafiikka APIA käyttäen ja yrittää tuoda osia battlefield 4 pelistä iOS alustalle. Mielenkiintoista mitä saavat irti, kuitenkin ilmeisesti metal api mahdollistaa paljon suuremman suorituskyvyn kuin ennen.
Mielenkiintoista nähdä jääkö android auttamattomasti jälkeen, android laitteissahan maksimi suorituskyky on tullut jo vastaan peleissä, eikä oikeen nykyisiäkään suurimpia pelejä tökkimättä pyöritetä android laitteilla.
Totta, ensimmäisestä laitteesta lähtien ovat menneet tehoedellä, ja versio versiolta markkinoinissa käytetty isoja prosentti lukuja vertailussa edeltäjään, taisi iPhone 6 mainostettavan 50% tehokkaampana grafiikassa vs edeltävä ja tuskin luopuvat tavasta seuraavan julkaisun yhteydessä.
Tuohon en oikein usko.
http://youtu.be/s2PAcFkDku0 Gta san andreas note 4
http://youtu.be/pMy1x66VWAM Amazing spiderman 2 note 4
Tuossa taitaa olla 2 tän hetken graafisesti raskainta peliä eikä toivoakaan, että tän hetken uusin android huippuluuri note 4 niitä pyörittäisi pelattavasti. 20fps on säälittävä luku tuon tason laitteelta.
Pelit muuttuu koko ajan graafisesti vaativammiksi koska iOS alustalla vääntöä riittää niin myös sovelluskehittäjät haluaa kokeilla rajoja, saa nähdä miten android tulee pysymään mukana. Tällä hetkellä ei oikeen tunnu pysyvän.
Anteeksi, ymmärsin aijemman max suorituskyky kommenttisi väärinpäin.
Uskon että kehittäjät kyllä pystyy ylittää tarpeillaan tarjotun., nyt ja jatkossakin, jos ei heitä "kielletä".
Uskon vakaasti että Android puolella tulee rautatehot jatkossakin harppauksin kasvamaan.