Markkinointiyhtiö Swrve mukaan in-app-ostoksia tekevä pelaajakunta on varsin pientä. Puolitoista prosenttia pelaajista ylipäätään lataa maksullista lisäsisältöä ja maksavien pelaajien top 10 prosenttia on vastuussa yli puolesta ostoksista. Tämä tarkoittaa, että vain 0,15 prosenttia kaikista mobiilipelaajista tekee puolet in-app-ostoksista.
Keskimääräinen aika ensimmäiseen ostokseen on 24 tuntia, joten ensikokemukset ovat tärkeitä. Ensimmäisen neljäntoista päivän aikana peräti 60 prosenttia liikevaihdosta tapahtuu ensimmäisen päivän aikana.
Lisää Swrven tutkimuksesta voi lukea täältä sekä tietysti alla olevasta infografiikasta.
Kommentit (2)
Free to play. Pay to win. Näin se menee.
Tämä mikromaksu on kyllä todellinen keksintö. Voiko parempaa keinoa olla rahastaa ADHD-jonneja? Mullekaikkihetinyt järjestyy tarvittaessa, kunhan ensin raottaa kukkaron nyörejä.