Pelejä on ladattu yhteensä nyt 2 miljardia kertaa. Ensimmäinen miljardi ylitettiin vuonna 2018.
Pelisarja koostuu viihdyttävästä fysiikkapohjaisesta Hill Climb Racing -autopelistä, sen jatko-osasta Hill Climb Racing 2:sta, sekä pelin kiinalaisesta Android-versiosta. Yhteensä pelit ovat tuottaneet nettotuloina yli 180 miljoonaa euroa.
Fingersoftin mukaan peleillä on yli 40 miljoonaa pelaajaa joka kuukausi ja pelaajia löytyy 195 eri maasta. Viime vuonna alkuperäinen Hill Climb Racing -peli sai yli 220 miljoonaa uutta pelaajaa, ja peliä pelasi keskimäärin yli neljä miljoonaa käyttäjää päivittäin.
Hill Climb Racing 2 -pelin pariin löysi noin 70 miljoonaa uutta pelaajaa, ja keskimäärin sitä pelasi 1,35 miljoonaa päivittäistä käyttäjää.
Kiinalaisella versiolla on yli 500 miljoonaa latauskertaa.
"Monille Hill Climb Racing on edelleen niitä sovelluksia, jotka ladataan ensimmäisenä uudelle puhelimelle. Peliin on helppo päästä sisään, mutta se myös haastaa sopivasti. Lisäämme jatkuvasti uutta sisältöä peleihin, jotta mielenkiinto säilyy. On huikeaa nähdä, että pelimme vetoavat näin monien vuosien jälkeenkin, ja että myös uusia pelaajia löytää jatkuvasti pelien pariin. Kiitos kaikille pelaajillemme – kaksi miljardia kertaa ja enemmän", Fingersoftin toimitusjohtaja Jaakko Kylmäoja sanoo.
Kommentoi artikkelia