Microsoftin vuonna 2008 ostaman mobiililaitteisiin erikoistuneen Danger Inc. -yrityksen entinen työntekijä Chris DeSalvo kertoi taannoisessa kirjoituksessaan Dangerin pyrkineen vuonna 2004 yhdistämään Nintendon Game Boy Advance -käsikonsolin ja Danger Hiptop -nimelläkin tunnetun T-Mobile Sidekick -älypuhelimen. Hänen mukaansa ajatus yhteistyöstä syntyi Dangerin huomatessa, että heidän Sidekick-älypuhelimensa laitteisto oli suurin piirtein sama kuin Nintendon Game Boy Advancessa.
Danger istutti Game Boy Advancen piirisarjan puhelimeensa sekä loi ohjelmiston, joka salli Game Boyn käynnistämisen, sulkemisen ja pelien pysäyttämisen esimerkiksi puheluun vastattaessa. Danger kehitti myös sovelluskaupan Game Boy Advancen peleille, josta niitä pystyi lataamaan digitaalisena puhelimeen.
DeSalvon mukaan Nintendo ihastui ajatukseen, mutta laite ja sen palvelut kaatuivat lopulta siihen, etteivät Nintendon lisenssit peleihinsä sisältäneet oikeuksia digitaaliseen levitykseen. Pelikatalogin muokkaaminen sähköiseen muotoon, hinnoittelusta päättäminen ja muut tarvittavat muutokset asian eteenpäin viemiseksi kuluttajamarkkinoille olisivat vieneet niin kauan aikaa, ettei laite palveluineen olisi kerennyt tuleville joulumarkkinoille, joten hanke kuoli pystyyn.
Kommentoi artikkelia