Laskettiinko Supercellin arvo väärin? Clash Royalen tuotot puolittuneet

Sami Koivunen
22. elokuuta, 2016 16:51

SuperData Researchin mukaan Supercellin maaliskuussa julkaisema Clash Royale tuotti heinäkuussa "vain" 62 miljoonaa dollaria. Maaliskuussa peli tuotti 133 miljoonaa dollaria.
Yhdysvalloissa asuva mobiilipelialan analyytikko ja neuvonantaja Tero Kuittinen arvioi The Wall Street Journalinille, että Tencent tuskin sijoittaisi Supercelliin samalla tavalla Clash Royaleen, jos nykyiset tuottoluvut tiedettäisiin. Tencent osti kesäkuussa Supercellistä 84 prosentin osuuden 7,3 miljardilla dollarilla. Tuolloin Suomessa majaansa pitävän Supercellin arvoksi laskettiin 10,2 miljardia dollaria.

Clash Royalea alettiin levittää Kiinassa viime kuussa suositun WeChat-alustan kautta. Menestys Kiinassa olisi Supercellille nyt tärkeää, sillä ostoprosessi on yhä kesken. WSJ:n mukaan osto todennäköisesti toteutuu ja pankeista on jo hoidettu Tencentille 3,5 miljardin dollarin laina, mutta yksityiskohdissa on vielä pelivaraa.

Lue myös nämä
Tägit
Supercell Clash Royale Tencent
Käytämme evästeitä sivuillamme. Näin parannamme palveluamme.